Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Wednesday, September 26, 2012

Kueh Mueh...sarapan...

Assalamualaikum...

Salam Selasa buat teman2 dan pengunjung ZLC serta terima kasih kerana masih sudi menjengah ke blog akak yang agak suam2 kuku nie...opss ke dah sejuk membeku..rasanya lum lagi kot cuma entry2 masak tu memang tersangat la kureng sebab aktiviti memasak agak terhad..tu pun ada ajer kawan2 yang bertanya masak apa hari ini atau masak apa semalam kekadang itu malu jugak sebab memang itu ler kenyataannya saya dah jarang2 memasak hari2 biasa adik saya Bedah lah yang menjadi masterchef di rumah dan bila hujung minggu pun saya asik lah outing or berjalan2kan...so nak minta maaf banyak2 insyaAllah bila ada masa nanti dapatlah saya kongsikan hasil air tangan saya nie...cewahhhh macamlah sedap ajer bunyinya tapi alhamdulillah setakat ini anak2 buah di rumah tak pernah komplen pulak..hehehe..
Kueh Bakar belauk..n cucur badak tu my opis mate bawak..

Ok lah memangdangkan cuaca yang agak redup ajer pagi nie sebab dari subuh dah hujan lebat jadi perut pun asiklah berkeroncong minta diisi kebetulan pula tadi pagi saya ikut adik angkat saya cikgu su ke pasar pepagi hari lagi dah duk makan nasi lemak bersama paru2 goreng..sedap bila sejuk2 makan nasi lemak panas2 pulak tu..memang menambahkan cik kolestrol nampaknya..sesekalikan... nie bukan sesekali nampaknyer dah kerap kalikan...huhuhu..saya sempat gak beli kueh mueh melayu yang menjadi kegemaran saya ada la 2..3 jenis..amboiiii banyak pulak jenis2 kueh yang menjadi kegemaran saya jom kita layan picture kueh mueh yang beranika ok bukan saya buat tapi makcik dipasar tu jual..harga pun berpatutan 4 keping RM1...

ada kueh tako, kueh puteri sebilik agaknya yang dalam daun pisang canti tu..n talam sagu@tokyo





No comments:

Post a Comment