Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Sunday, May 10, 2015

Pulut Panggang Inti Serunding Daging..

Salam Ahad untuk semua rakan2 dan pengunjung ZLC yang saya sayangi..dah lama tak mengupdate di blog kan..oleh kerana saya ada bahan2 yang boleh di update yang saya masak seminggu dua nie jadi saya rasa sesuailah saya masukkan di blog, senang untuk dirujuk  bila kita nak mencari resepi

Pulut Panggang ini memang makanan kegemaran saya  sama ada yang di intikan dengan serunding kelapa udang kering, serunding ikan..dan pada kali ini saya intikan pula dengan serunding daging yang dibeli so cuma tinggal buat pulutnya aje intinya yang instant ajer.. so saya cuma bungkus dengan daun pisang dan saya grill @balik2kan atas  nonstick pan aje..cumanya tak berapa nak cantik sebab intinya sememeh patutnya ada cara untuk jadikan pulut panggang ini cantik rupanya kena tekan pulutnya dan kena gulung pulut hingga tertutup intinya..dh dapat tips macam mana nak buat pulut panggang yang cantik nanti saya akan buat lagi in sha Allah..tp walaupun rupanya tak brapa nak cantik tetap sedapppp tau kawan2 pulutnya cukup rasa lemak2 gitu gan inti yang diletak lebih ikut anak tekak yang nk makan kannn..muahahaha.

.hari ini mood agak kelaut sikit jadi saya x der idea nak bercerita panjang so teruslah kita tengok gambar2 yang sempat saya snap dan juga resepi yang saya telah edit..almaklumlah sebab sebelum ini saya masukkan di fb jadi lebih mudah siap di edit..












No comments:

Post a Comment