Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Thursday, November 15, 2012

CP - Pengantin Cikgu Farees n Nilai 3


Assalamualaikum..dan salam alam maya untuk semua yang sudi menjengah ke blog Zalekha Luvs Cooking..setelah tidak bersiaran hampir seminggu  kini saya muncul kembali dengan sedikit CP@catatan perjalanan semasa saya mengikuti rombongan ke Raub, Pahang pada 13 November 2012..semalam la tu dan perjalanan diteruskan ke tempat membeli belah yang terkenal di Negeri Sembilan..iaitu Nilai 3...first time tu pi sana, tu yang macam jakun sikit tempat ini rasanya dah lama beroperasi..ok lah jom kita sembang2 mak leha sambil lihat beberapa keping gambar yang saya dan anak2 buah  tolong snap..

Saya bersama 2 orang anak buah saya Iqin dan Yeyid serta adik bff saya cikgu Su n adik Bad  turut ikut sama dalam rombongan cik Kiah ke Raub, Pahang telah berkumpul seawal 4.30 pagi..time orang semua sedang sedap beradu diulit mimpi indah ke ngeri x tau la tu...hehehe saya awal lagi dah bngun dalam jam 3pg sebabnya nak gorengkan bebola sardin yang nak di bawa untuk kudap2an semasa dalam bas..dah siap semua baru saya kejutkan anak2 mandi...sejuk betullll pepagi hari nak berjalan kena mandi tapi semangat tu tetap berkobar2...naseb baiklah saya dah ok sikit sebab 2 hari sebelumnya saya sepatutnya join family day @ Pelangi Balau Resort anjuran kelab guru sekolah saya tapi oleh kerana x berapa nak sihat saya x pergi...  Anak2 bila di ajak berjalan memang suka sanggup bangun pagi kalau tidak time2 tak sekolah pukul 8 pun x bangun lagi..

Perjalanan kami bertolak pada jam 5 pagi dan sampai ke RnR Machap pada jam 6 lebih kot untuk solat dan sarapan pagi.. makan untuk sarapan cikgu su bawa roti 2 bantal dan scramble egg with mayonis+onion+chili yang tak sempat di sandwich--kan..so saya apa lagi dekat tempat makan RnR tu jugak la bukak table utk buat sandwich saper nak join makan tiada charge dikenakan FOC jer u... ada akak kesah muahahaha..sukati saya ajer..tapi air panas tetap la di beli...k abis citer bekpes teruslah perjalanan melalui KL dan lalu highway karak nak ke bentong dan Raub seterusnya rumah pengantin di Felda Tersang 3..mak aiiiii jalannya memang smooth ajer...tapi naik kematu gak punggung dok 8 jam dalam bas...ada gak yang serik xmo lagi pi ikut rombongan cik kiah cenggini..akak ok jer tp xleh selalu2..klau naik flight xkisah la 4-5 kali setahun pun akak sanggup...hahhaha.. jadi perjalan yang naik bukit turun bukit naseb baik bas tak semput cuma yeyed ajer yang termuntah dalam plastik sebelum nak sampai umah pengantin.

 Sampai ke destinasi dekat jam 1 jugak..penat sehhh tapi alhamdulillah berbaloiii gak kami dilayan baik oleh pengantin sendiri cikgu Farees yang sentiasa sporting dengan wife dia Ayu thank you to both of u gan family sebab layan kami dengan baik dan makanannya pun sedapppp cuma saya lupa nak ambil gambar sebab lapor nyer fasal...mcm2 ada nasi putih nasi minyak, lauk2 ikan patin masak gulai tempoyak best..ada, nenas  gan ikan talang masak lemak, ada gulai kawah daging ada ikan talapia goreng berempah kot sebab saya x makan yang ini syok makan ikan patin jer..hehe..macam2 lagi lah...dan selepas makan sesi bergambar
dengan pengantin yang memang encem dan macho macam hero industan...opss mcm syamsul yusof director jutawan tu..opss yer ker?? tapi yang pastinya cikgu Farees memang kacak orang nya mendapat pasangan pun ayu jelita yang kebetulan nama pun Ayu..

Dah selesai sesi fotografi kami pun beredar untuk teruskan satu lagi destinasi yang kesemua cik2 kiah gan pak2 kiah tunggu iaitu bershopping ke Nilai 3..sampai di nilai dekat jam 6 petang diberi masa dalam 1 jam untuk pirau2 atau bagi sesiapa yang nak memborong segala maknikam barang memang murah2 tapi saya cuma servey2 aje saya cuma belikan anak buah b2 tu t-shirt gan aina comel baju tido..sara pun xdapat sebab salah size..huhu..kesian lak kat sara...takpe next time boleh beli lagi..selepas acara intai2 n shopping ala2 ciput ajer tu perjalanan kami teruskan utk blik ke JB singgah di RnR pagoh utk solat dan makan malam yg ditaja gak???tq ek abg R...hahaha sdap nasi ayam..dan pastu terus balik smpai di hadapan sekolah jam 12 tgh malam penat sangat2 n sempat mandi dulu trus tido sbb hari ini bekerja walaupun megantokz.....ok dah panjang sangat saya bercerita jom ler kita tengok2 gambor yg ada tp mutu gambar kureng memuaskan biasa la kan diambil oleh photographer pro guna camera cap ayam..hehehe...hingga bertemu lagi salam sayang dari ZLC...muahhhhh..



1 comment:

  1. tercapaikah impian anda? kini idaman anda bukan lagi impian
    hanya di MARDI Station CH

    ReplyDelete