Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Saturday, January 26, 2013

JJCM di hari Sabtu..dan lain2 lg...

Assalamualaikum...

Salam hujung minggu untuk semua kawan2 dan pengunjung ZLC walau dimana anda berada...semoga anda semua sihat selalu dan dibawah rahmat serta lindungan Allah hendaknya.. Hari cuti2 hujung minggu begini pastinya ramai dari kita yang ada program2 sama ada yang dirancang sendiri atau memenuhi undangan kan.  Sama juga dengan saya dan adik saya bedah serta si comel aina n sara hari nie programnya dari pagi dah berjalan2..mula2 kami cari makan..breakfast di luar dengan SIL saya n anak buah saya..oleh kerana teringin nak mencuba lempeng kelapa yang sangat popular di bandar raya JB nie iaitu di gerai Nabila Corner di Medan selera Larkin Bomba jadi kami pun kesana la pepagi lagi..saya oder lempeng kelapa sekeping yang disertakan dengan pencicah sambal tumis n sambal sardin lenyek..lempengnya boleh tahan sedap dan agak lembut so saper2 yang berhajat nk makan di tempat yang sering di war-warkan oleh kebanyakkan blogger sila la ke sana yer..ada juga jemput2 atau cucur bilis macam kita makan kat umah..ok lah kalau nak suh bagi bintang..out of 5 saya bagi 3.5 utk lempeng tp sambal kena ikut citarasa tekak masing2 ada orang xbrapa kisah...ahkak kesah pulak bab sambal menyambal nie..hehehe..k anyway alhamdulillah kenyang sudah, kat situ boleh juga makan roti kacang pool yang sedap, ada juga beranika sarapan pagi yang lain2 di gerai2 bersebelahan..

Selesai makan acara seterusnya kita grocery shopping pula di Mydin Nusajaya..ambil la apa2 yang patut dan yang dh habis stok di pantry, juga membeli sedikit sayur2an...salad..burger...kiwi...wahh macam2 beli bila agaknya nk mentomyam n memburger agaknya che leha nie ekk...esok2 kot nanti kalau sempat di ambil pengambaran boleh la share di sini pula ok...dh lamakan x ada entry masak2 kesian pulak bila jengah kat blog ZLC nie..tuan punya asik berehat memanjang ajer...hehehe bukan x nak update cuma agak ke-busy-an kan sekarang nie..selesai ber shopping td kami teruskan acara ke 3 iaitu memenuhi undangan perkhawinan di Flat Taman Stulang laut...mcm2 makanan yang ada so pilih mana2 yang suka..ada Nasi Briyani, ada Mee Rebus, ada Lontong Kering, ada lempeng kelapa dengan asam pedas pari, sambal tumis n ikan kering n segala macam kueh pencuci mulut..tp kena beringat td pg dah makan so berpada2 ajer..tapi kambing briyani tetap menggoda ku so makan la kambing serta rojak..sedappp weiii..perantinnya 2 pasang adik beradik lelaki anak kak Pozi yang mengundang kami jiran lama semasa di stulang baru..

Balik dari acara makan2 lepak la pulak so melelapkan mata di tengah hari sebentar memang best bila hari x keje ginikan..dan diteruskan dengan kerja2 umah pulak..ok saya stop dulu celoteh saya pd petang ni sebab nak tengok apa agaknya yg nak dibuat utk makan malam nanti..hingga bertemu lagi kalau ada entry masak--memasak saya akan update ok..salam sayang dari saya Zalekha Ismail...muaahhh...

No comments:

Post a Comment