Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Friday, March 15, 2013

Mini Roll Jejari Ketam..

Assalamualaikum...

Salam petang jumaat buat semua teman-teman dan pengunjung ZLC..hari ini saya nak berkongsi satu resepi mudah dan pernah saya masukkan disini..dolu2.. Mini roll jejari ketam ini sangat sesuai untuk buat hidangan petang atau juga sarapan pagi..atau untuk bekalan anak2 ke sekolah..sangat2 mudah untuk menyediakannya dan yang pastinya kanak2 sangat mengemari makanan cemilan seperti ini kan..ok terus sahaja ke resepi yang saya buat untuk minum petang semalam..

Mini Crabstick Roll..

Bahan-bahannya:

10 keping roti sandwich putih - di potong dua setiap keping
10 keping crabstick @ jejari ketam - dipotong 2
2 biji telur ayam - di pukul sedikit
secukupnya breadcrumb - saya guna breadcrumb warna kuning/oren
minyak masak untuk mengoreng
sos cili atau apa2 sos kegemaran untuk pencicah.

Cara:

1. Roti yang di potong dua tadi, dileperkan sedikit gunakan rolling pin. Ambil 1 crabstick yang dipotong 2 tadi dan letakkan di hujung roti, gulungkan kemas, lekatkan hujung gulungan dengan sedikit telur supaya tidak terbuka bila digoreng.
2. Celupkan gulungan roti pada telur yang dipukul dan golekkan pula di dengan breadcrumb sehingga rata, buat sehingga semua golongan roti siap.
3. Panaskan minyak untuk goreng terendam, goreng mini roll dengan api yang sederhana sehingga berwarna kuning keemasan dan garing. Angkat dan toskan.  Hidangkan panas bersama sos kegemaran anda.



No comments:

Post a Comment