Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Friday, October 26, 2012

Sajian Raya Haji di rumah kami...


Assalamualaikum...

Bertemu sekali lagi di hari Jumaat yang barakah ini dan hari ini merupakan Hari Raya Aidil Adha so acara pada hari raya dirumah kami seperti biasa ada lah sajian istimewa yang disediakan oleh adik saya  Bedah kali ini beliau xberaya di Batu Pahat kg mertuanya..so macam2 lah yang disajikan..Alhamdulillah kalau saya beraya sendiri pun saya tetap masak juga tapi taklah masak banyak jenis..ok sajer nak kongsi apa yang kami makan hari ini..jom lah kita tinjau2 gambar di bawah ok..Bedah sebenarnya ada ambil tempahan dari 3  orang pelanggan..yang pertama nak Ketupat dan Rendang Ayam, yang kedua tu nak Kambing Masak Bonestick.. yang ke 3 tu nak Nasi Briyani, Kambing Masak Briyani, Ayam Masak Merah, Dalca dan Pencuk..dan yang keempat saya sendiri nak makan soto...(cewahhh mengada2 betul saya ekk tapi tetap dimasakkan juga permintaan ah-kak dia yang montel nie muahahahaha)...so bedah jugaklah yang memasak pehhh memang sedap2 belaka..saya cuma buat begedilnya sahaja...huhu pemalaskan..tapi apa boleh buat memang chef Bedah masak lebih sedapppp hingga menjilat jari..jom kita cuci2 mata sahaja yer...nanti di entry lain saya masukkan entry bergedil kentang harum yang saya buat ok...

Ayam Masak Merah..




 



Briyani kambing...utk rumah + kentang sbb ada yg suka kentang dlm briyani..



Soto Daging + Tulang..


begedil kentang harum...nie ajer yg saya buat..














































No comments:

Post a Comment