Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Thursday, April 9, 2015

Kek Oren Tropica


Assalamualaikum..



Hari ni saya nak sharekan resepi yang mudah lagi ringkas untuk kawan2 semua kemenjadian malam tadi untuk sarapan pagi ini..Saya berhajat nak buat kek Oren yang dikukus nie sebenarnya dah lama, simpan resepi yang diambil dari group RR di fb  oleh Pn. Azlina Ina tq utk resepi awak yang sedap ini tapi ada penderhakaan sikit sebab saya xgunakan ovelette dan juga saya gantikan castor sugar dengan brown sugar dan oren sunquick tu saya guna flavor tropical.  Kebetulan pula acuan kek yang saya oder dengan kakak saya baru dapat semalam so keterujaannya berlebihan..dan untuk merelisasikan saya pun mulakan projek yang tak sampai setengah jam mengodek bahan2 di dapur dan mengukus selama 40 minit..siap sudah kek oren tropica yang sangat gebus dan sodap nie tau kawan2.  Jom ler kita tengok resepinya di gambor n gambar2 kek yang sempat saya snap..tp dah selamat di dalam perut..hihihi..













No comments:

Post a Comment