Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Sunday, April 12, 2015

Rojak Tahu & Buah-buahan...

Salam Ahad untuk semua...saya sebenarnya nak sharekan resepi yang mudah ajer untuk siapa2 yang suka makan rojak. Rojak sebenarnya ada bermacam2 jenis ada yang kuahnya dicampur dengan petis atau paste otak udang, kalau yang jenis petis nie selalunya baunya sangat kuat @ bacin kalau makan guna tangan pasti baunya melekat sampai 3 hari..hamek ko hahaha.. tapi tetap sedap juga. Saya lebih suka kuah rojak yang dibuat sendiri gunakan cili padi dan bawang putih di goreng sebentar bersama belacan sikit bahan2 lain tu biasalah kena ada gula dan kicap serta kacang tanah kisar. Kalau nak sedap pada saya lah lebih sesuai gunakan gula kereh atau gula melaka rasanya boleh di balance kan bila kita dah masak sama ada kita nak masam2 manis..ohh ya lupa nak sebut kalau guna limau kasturi rasa masamnya boleh di adjust...perah setakat yang perlu..huhu macam2 lah saya nie ek..ok kita lihat lah gambar yang saya ambil dan resepi ringkasnya juga di gambar ok..boleh gunakan buah2an yang kita gemari,,buah jambu batu ke jambu air ke nanas, sengkuang dan lain2 buah yang bersesuai dan yang menepati citarasa tekak kita kan..hari tu saya guna buah2 yang ada dalam fridge aje..ada gak grape xkan lah saya nak masukkan buah grape sekali xkenalah pulakkan muahahaha..sila jangan dengar apa yang saya merapu ni hokey..










No comments:

Post a Comment