Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Thursday, April 2, 2015

Popia Mini Style Cina..


Assalamualaikum..salam khamis buat semua teman2 dan pengunjung Zalekha Luvs Cooking yang saya sayangi.. hari ini saya nak sharekan resepi yang mudah  iaitu popia yang amat digemari oleh ramai tak kira di Malaysia atau di rantau Asia ini..opps teringat pulak kontrovesi yang berlaku tentang popia..tentu semua orang masih ingatkan biarlah ianya menjadi sejarah sebab dari zaman berzaman memang semua negara di Asia ini ada versi popia atau spring rollnya sendirikan..so let it be..bukan let it go..because sayang benda2 yang sedap nie nak jadikan kontrovesi habis semua orang x boleh makan kannn nnti huhuhu..so versi yang saya buat kali ini ialah popia ala cina sebab apa tau saya kataan ala cina kerana penggunaan cendawan dalam isi popia memang digemari oleh masyarakat cina dan ada pulak bau minyak bijan yang membangkitkan aromanya...pehhh memang terbaiklah orang kata..ok jomlah kita tengok gambar2 yang sempat saya snap tadi pagi sebelum subuh tau buat popia ni muahahaha n resepinya telah saya edit di gambar jugak ek..sorry ek kawan2 sejak dua menjak jadi malas n baru belajar meng-edit gambar ada2 jer lah saya ni kan..ok..selamat mencuba tau kawan2 sedap dimakan bersama sos cili atau mayonis atau cheesy sos..mcm2 lah yg sedapnya tu..












No comments:

Post a Comment