Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Thursday, April 4, 2013

Tarian Gelek @ Belly Dance~~oppss..

Assalam, apa kabar kawan2 semua semoga anda semua sihat yer hari ini..saya dah beransur pulih alhamdulillah..dah boleh lah mulakan latihan belly dance..oppss apa ke halnya ekk..bila masa pulak saya dah masuk kelas tarian gelek nie habislah perottt ku yg muncit ini bergoyang2 nak bergelek tarian arab...muahahaha..dasat2 kan..dengan pakaian yang adoyaiiiiii sikit la punya seksi...sila jangan bayangkan bagaimana rupa jika saya berpakaian seperti seorang belly dancer dari timur tengah yer kawan2...haru ajer kah..kah..kah...memang tak masuk di akal kan..apa pulak yang saya merapu nie eks.. sebenarnya saya nak bercerita sedikit berkenaan jamuan teh tinggi...hi-tea  yang saya hadiri pada hari sabtu lepas..
perempuan2 arab dr melaya...hehehe..

Sebenarnya bila di pelawa oleh SIL saya untuk hadiri Belly Dance Hi-Tea di New York Hotel Johor Bahru..saya pun terus lah setuju..sambil menjamu selera makan2 dapat menyaksikan tarian gelek arab yang sangat terkenal dengan gelek yang berpusing2 ligat dengan pakaian yang berwarna warni dan agak seksi..kalau tak seksi tidak pula dipanggil tarian perut kan..ada2 ajer saya nie ekk..sebenarnya dah lama juga saya tidak menghadiri Majlis Hi Tea kalau dulu ada juga majlis yang dianjurkan oleh Persatuan Wanita Arab Johor iaitu Al-Rabitah al-Arabiah yang saya turut serta. Saya pergi bersama akak ipar saya anak buah dan wanita2 arab yang lain yang datang dari serata Johor Bahru, dari Singapura pun ada dan juga dari KL..acara yang sangat santai menyajikan tarian gelek arab dari The Arabesque Group memang sangat hangat xyah dh nk pi ke Dubai, Mesir, Jordan atau negara2 arab yang lain sebab penari2 yang buat persembahan bersahaja terang sekejap biji mata..hehehe dan nasib baik lah yang datang ke hi-tea nie wanita2 belaka dan bila ada persembahan adik2 waiter yang serve kat ballroom di suruh mengalihkan pandangan..boleh gitu..hehehe.
nda kamariah with jah..

Anyway sangat enjoy sebabnya makanan yang dihidangkan sedap2 belaka dan yang pentingnya saya dapat hadiah lucky draw..dapat set mandian dari Body Shop..terjerit sekejap bila no saya di sebut..bertuah gak saya kan..alhamdullilah..sempat juga saya mengambil beberapa keping foto untuk kenangan di majlis tu bersama yang semeja gan saya dan jugak salah seorang yang di pilih best dress tak silap saya BoBo nama si manis berbangsa tionghua..yang mengenakan pakaian penari gelek bersama rakan2nya. Nak ambil gambar penari2 gelek sedang bergelek agak jauh sebab meja yang saya duduk akak belakang so jom layan beberapa keping gambar yang smpat saya snap ok...tp akak tetap sopan gan baju kurung gitu..maybe next time boleh try pakaian belly dancer...ohhhh tidak..ok lah panjang sudah saya merapu nie sampai di sini dulu cerita santai saya kali nie..kalau ada kesempatan esok2 saya nak masukkan entry bingka@bakar jagung yang saya buat tadi pagi ok..muahhhh salam sayang dari saya Zalekha Luvs Cooking.
mak j n hajar
me n bobo
bobo n frenz
lucky draw...akak dpt body shop set u..
mkn..bleh than sedapp..
akak..
apa lak msuk big apple donut nie akak gan ch akak mkn kat jusco..opss.

No comments:

Post a Comment