Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Wednesday, January 18, 2012

Crabstick Roll With Golden Crumb...again..

Assalamualikum...

Salam hari Rabu buat semua...apa kabar kawan2 semua saya harap semuanya sehat2 belaka...bagi diri saya alhamdulillah sihat juga walaupun sangat sibuk dengan keje yang xputus2 di pejabat.  Cuaca hari ini nampaknya dah redup sikit kerana hujan pada petang tadi..sejuk sikit tak lah bahang seperti dua, tiga hari yang lalu.

Hari ini saya nak kongsikan resepi mudah yang saya buat untuk sarapan tadi pagi sebenarnya..maklumlah saya ini jarang2 dapat update di blog jadi macam tak mengikut masa pulak keluarkan resepi sarapan diwaktu senja tapi x mengapakan..asalkan ada sesuatu untuk dikongsi bersama di blog saya nie kan..Crabstick Roll with Golden Crumb ini selain mudah dibuat mengenyangkan juga kalau makan dua ketul memang mencukupi dan anak-anak kecil memang suka pada makanan yang sebegini..selain dari menggunakan crabstick sebagai bahan utama  boleh juga kita gantikan dengan sosej..Ok jom kita semak resepi mudah di bawah ini..sorry la saya copy paste resepi yg pernah saya masukkan dulu ajer..


Crabstick Roll With Golden Crumb

Bahan-Bahan:

6 btg - Fillement Crabstick
6 keping roti gardenia
1 egg
Breadcrumb seckupnya - i prefer d yellow colour breadcrumb

Cara:
1. Ambil sekeping roti gardenia guna rolling pin leperkan sikit
2. Isikan dengan crabstick n digulung kemas..lekatkan hujungnya gan telur yg
di pukul sikit..buat sampai roti semua habis
3. Celupkan roti yg siap di gulung kemas kedlm telur yg dipukul sedikit dan
golek dlm breadcrumb hingga rata
4. Panaskan sedkit minyak utk deep fried api sederhana nnti cpat hangus pulak,
goreng sampai golden brown..
5. Angkat dan letak atas paper towel.  Hidangkan panas2 bersama sos  kegemaran anda.




No comments:

Post a Comment