Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Sunday, January 15, 2012

Jalan2 ke Kota Singa...

Assalamualaikum..

Salam n apa kabar semua.. Hari ini saya tak berkesempatan untuk online dan update di blog sebab siang tadi saya ikut abg n akak ipar saya ke Singapura.. Sebenarnya dah agak lama juga saya tak menjejakkan kaki ke kota singa rasanya lebih dari 15 tahun.

Teringat pulak saya masa muda2 dulu maksud saya waktu sekolah menengah saya pernah ke Singapura sendiri menaiki bas kerana membelikan bahan-bahan untuk membuat kek kukus untuk arwah mak saya iaitu Big Sister Mix Fruits dan juga Butter Golden Churn dalam tin masa dolu2 tu mana ada saper2 yang tahu butter tu x halal seperti sekarang ini kan. Pastukan kalau saya ke singapura tu kalau cosway jam saya penah berjalan kaki dari check point custom singapore tu sepanjang tambak sampai Johor Bahru, masa tu saya tinggal di Flat Lumba Kuda..tinggal kenangan kan sekarang ini. 

Oleh kerana jalan-jalan pada kali ini hanya untuk membeli sedikit barangan di Mustafa Store yang sangat besar tu dan beroperasi 24 jam.. jadi saya pun turut sama beli juga sedikit Basmathi Rice India Gate yang biasa di beli oleh akak ipar saya di sana.  Kualiti beras basmathi ini butirnya sangat panjang berasnya kalau dimasak nasi briyani atau nasi arab atau nasi mandhi mesti sedap..InsyaAllah kalau saya ada masak nanti saya masukkan entry di blog.

Berbalik cerita di singapura tadi saya tak lah berbelanja banyak sebab pertukaran mata wang Sing Dollar yang sangat mahal kalau kita tukar RM1000 kita cuma dpt 410 S.dollar sikit kan.  Jadinya saya berbelanja sangat berhemah tadi duit yang saya tukar rm300 dapat 123 $ jd belilah Almond Roca yang sememangnya menjadi kegemaran saya sejak dulu lagi..xkira la mahal sikit pun saya beli juga dan masa jalan2 di Marina Square saya ke John Little yang tengah Summer Sale jadi nampak la hand bag yang cantik sempat juga rembat satu tadi..hehe..Ok lah dah penat berjalan2 hari ini kita layan gambar benda2 yg saya beli ajer ok..nnti kalau ada sesiapa yang jumpa Almond Roca @ Buttercrunch  Toffee with Almonds nanti belikan saya tau..muah..muah..muah..sayang utk saper2 yang nak belanja saya Almond Roca tu..hehe..jom kita layan pic di bawah..



nie la almond roca yg saya suka..

No comments:

Post a Comment