Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Monday, August 27, 2012

Raya ke 2...Birthday yang ke..oppss rahsia..

Assalamualaikum...

kek besday girl buat sndiri huhu..butter marble cake with fruitty custard topping..


Salam Isnin bersamaan 9 Syawal untuk semua teman2 yang dikasihi dan pengunjung blog ZLC yang saya sayangi...sebenarnya nak meng-update entry yang ini semalam tapi oleh kerana semalam hari Ahad saya agak sibuk sedikit pagi2 lagi saya dah keluar dengan cikgu su untuk menghantar anak saudara saya ke kelas tuisyen di bandar jadi kami pun bersarapan di warung saga...balik dari sarapan saya singgah pula di rumah su  dan hantar pulak adik su bad ke asrama...pada rancangan awal nak ke Angsana jalan2 tapi dapat pulak panggilan dari SIL saya yang mengajak ke Singapore saya pun apa lagi..setuju ajer lah...jadinyer seharian suntuk saya tiada di rumah..
Di Singapore kami menziarahi Mak Uda Midah di Hougang, sepupu kepada arwah abah saya...kami pergi bertiga sahaja iaitu Along saya bersama Kak Zam dan saya...apalagi dah berjumpa mak saudara kami banyak lah cerita2 lama yang kami bualkan...sampai hampir jam 5 baru kami ke satu lagi destinasi iaitu Mustafa Center...disini kami bukan berbelanja apa pun cuma membeli beras basmathi India Gate yang sangat panjang butiran nasinya bila di masak...perjalanan balik alhamdulillah sangat lancar dan tak jem pun kalau x punya la sesak jalan di tambak tu..ok lah panjang pulak saya bercerita tentang berziarah raya di hari terakhir cuti semalam..
Takzirah sebelum bacaan Tahlil..

Saya nak kongsikan sedikit lagi gambar2 yang sempat saya snap semasa hari raya ke 2 tempoh hari yang kebetulannya jatuh pada 20 Ogos iaitu hari lahir saya...dah very d old..opss young kot saya rupanya dah berganjak satu lagi angka pada usia...sebenarnya pada hari raya kedua kakak saya Hjh Siti Norbadar atau Angah saya yang tinggal di Taman Suria adakan majlis tahlil arwah dan buat sedikit jamuan hari raya untuk adik beradik kami dan kawan2 Angah dan suaminya Abg Lan...
kambing golek tergolek2..hehehe

Jadinya menumpang la hari jadi itu pun buat kek sendiri jer...Kek Marble Butter dengan Kastad Buah2an...saya sempat juga buat mini sardin puff, mini sausage n crabstik roll dan yang lain2nya angah saya la yang buat ada Nasi Goreng, Mee Goreng Spaghetty, Arissa Ayam ..masakan arab nie..Kambing golek yang ditempah oleh abg Lan.. sedapppp u sangat soft n tender lawan pulak dengan sos lada hitam dia yang sedap serta salad campuran thousand island.. buah2an serta kueh2 raya..tu ajer lah..
kambing golek yg telah dislice..

salad 1000 island mkn gan kambing golek

Jom kita tengok sebahagian dari gambar2 yang sempat saya ambil pada hari tersebut..tiada acara potong2 kek sebab kek buah2an mana nk letak lilin kan...buat malu jer nnti kena tiup lilin..hehehe...ok la sehingga bertemu bila2 saya ada kesempatan saya akan masukkan entry masakan pula yer..Taklupa juga nak ucapkan terima kasih pada semua yang mengucapkan selamat hari lahir pada saya...terima kasih atas doa2 kalian semua..amen....


jemput lah makan..apa yang ada..


Arissa Ayam...makan dengan honey n lada garam..masakan arab sedappp


nie aje yang akak buat mini sardin puff gan mini sausage n crabstik roll..

Akiff
Luqman dengan ayah dia..Aman Shah..


Qistina dengan mama dia Nora

Akiff yang asik tersengih tutup lak mulut tu.. 


Danial baby baru Nigel anak buah saya..

No comments:

Post a Comment