Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Saturday, March 3, 2012

Majlis Pengantin di Singapura......

Assalamualaikum....

Selamat malam minggu untuk semua...saya hari ini telah ke 2 majlis perkahwinan saudara kami satu di Singapura  dan satu lagi di Johor Bahru...masa ke Singapura kami pergi konvoi 3 buah kenderaan dan bertolak agak pagi juga iaitu jam 10 lebih jadinya dapat lah sampai ke Singapura dalam jam 11 lebih  maklumlah hari2 sabtu kereta punya la banyak keluar dan masuk dari seberang tambak tu jadinya untuk mengelakkan jam terpaksalah kami keluar awal..balik pun hanya singgah di Woodlands sahaja tapi pun kami tak membeli apa2 memandangkan pertukaran wang sing dollar yang mahal dan harga2 barang ada yang lebih berpatutan di tempat kita ini so kena lah jadi pengguna yang bijak...saya hanya beli air 100plus pet bottle tu pun dah $1.40 kalau duit kita dah jadi RM3.00 boleh dapat botol besarkan...selamat sikit Sing Dollar  yang saya ada boleh beli benda2 lain bila ke Mustafa centre ke nanti...hehehe..

Ok lah di majlis pengantin kat singapura tadi saya ada ambil beberapa keping gambar tapi Nasi briyani yang saya makan tu terlupa la nak snap gambar dah abis makan baru teringat tu yang amik gambar kueh2 ajer..hehe terukkan saya..tapi takpelah sebab sedap punya pasal lupa nk posingkan Nasi Briani bersama model2nya iaitu Briyani Lembu, Briyani Kambing, Ayam Masak Merah, Isi ikan masam manis, Ayam Goreng Berempah, Mee Hoon Putih pun ada, Rojak Petis pun ada, acar buah yang adik saya bedah tolong masakkan pun ada dan beranika kueh mueh yang sedap2 belaka ada fruit tartlet, cream puff, beranika cake, kueh sri muka lembut dan sedap, karipap pusing comel dan buah2an seedless grape..pehhhh memang terbaikk n semua nak di rasa...jadinya bila ke dewan kat tampoi tu dah rasa kenyang saya hanya minum air dan makan orange dan tapai pulut...ok lah panjang citer pasal makan2 kat rumah pengantin kita tengok gambar2 yang sempat di snap di Singapura tadi yer...

Rombongan cik Kiah 7 adik bradik prmpuan sya hadir, akak ipar  n anak2 buah

sedap kueh2 yang ada

cantikkan pelaminnya simple n nice..soft jer colour dia..

kek mengikut warna tema keluarga pgantin pun pkai baju colour peach

Akak n kak zam

Adik saya Nora n anak buah Aishah

Qistina yang asik nk berlari kesana sini ajer..

opss...ada lagi fruit tartlet yg sempat berposing..hehe

No comments:

Post a Comment