Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Tuesday, May 8, 2012

Breakfast Roti Poket & Kenangan di Kelas ERT..

Assalamualaikum n selamat tengah hari semua...hari ini cuma nak berkongsi gambar jer sarapan saya dengan kawan2 di pejabat..hari ahad lepas saya dah buat roti poket ini di rumah untuk sarapan anak2 buah saya..so hari ini buat sikit di pejabat n sempat pulak demonstrasi cara2 menggelek roti dan mengoreng sampai dia mengelembung dalam kuali mcm nak meletop ajer gayanyer..tp dont worry xpecah or meletop punya...ada yg nk belajar.. jadi tadi saya sempat la menjadi guru Sains Rumahtangga yang tak bertauliah muahahaha..
.

Sebenarnya kalau saya jadi guru masa muda2 dulu tentu saya jadi Guru ERT sbb saya memang belajar bidang ERT di sekolah menengah dulu...mesti ada yang tertanya apa tu ERT..ialah singkatan dari Ekonomi Rumah Tangga..dan subjek yang menjadi kesukaan saya jugak..almaklum main masak2 masa sekolah..dan dapat distinction juga masa peperiksaan dolu2..hehehe macamlah saya ini pandai memasakkan.

Masa dulu2kan saya memang suka bab2 nak memperhiaskan masakan yang saya sediakan masa peperiksaan secantik mungkin kalau perlu beralas saya pastikan daun pisang untuk mengalas kueh saya akan gunting cantik dan pernah juga saya meganyam daun pandan dan daun ketupat untuk jadi pengalas kueh macam buat tikar kecil sebab nak cantik punya pasal.  Kalau perlu di buat mangkuk untuk letak cili sos saya ukirkan capsicum dan jadi kan mangkuk dan berbiku..dan saya juga bawaklah segala macam pinggan mangkuk alas meja dan bunga dari rumah...tu zaman2 saya sekolah lah tapi sekarang ini macam malas ajer dan dah masak2 letak dalam pingan atau mangkuk terus dipotretkan...sebab tak dapat markah kot kalau masa exam dulu nak markah lebih..hehehe itulah sebahagian kenangan indah saya di kelas ERT kalau ada teman2 yang ingat seperti Rossana Idross ,Fatimah Rahman, Romziah Zulkifli, Alice Dass dan yang sekelas ERT dengan saya dulu pasti dapat mengimbau zaman2 persekolahan yang amat menyeronokkan..miss all those sweet day..kan.

Ok lah lain kali kalau ada kesempatan saya bercerita lagi dan buat masa ini kita cuci mata sahaja dengan Roti Poket yang dah abis  pun dan akak2 yang kat opis nie pun suka dan mereka nak try buat di rumah juga. Kalau nak resepi Roti Poket tu   DISINI yer ...

kak Ros sedang menikmati roti poket..

No comments:

Post a Comment