Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Wednesday, June 6, 2012

Makan2 di Sekolah Masa Cuti...

Hai...selamat petang semua..dh minum petang ke belum kawan2..tp dh masuk jam 6 nie tentu ada yang sedang menyiapkan hidangan untuk makan malamkan...yer la ada orang makan malam cepat dan tak kurang juga ada yang makan malam agak lewat...xkisahlah tu..tapi kalau mengikut fakta sains malam yang terbaik adalah sekitar 5-6 jam sebelum seseorang itu tido jadinya makan di waktu senja adalah sangat bertepatan dan proses penghadaman makanan kita dapat dilakukan dengan baik....
kali ini xmkn di pejabat tp di kantin...

Cewahhh citer pasal  kesihatan pulak saya eks...sebenarnya seperti yang saya ceritakan tadi hari ini di pejabat saya ada buat makan2 atau potluck lunch dan kali ini bos saya yang belanja ikan bakar dan siput sedut masak lemak yang dibeli di Warung Siput Sedut Wak Dol di Jalan Dato' Musa, Pengkalan Rinting, Tampoi, Johor Bahru yang sangat terkenal dengan masakan siput sedut di samping asam pedas  ikan sembilang dan ikan bakar pelbagai jenis yang sedappp (wahh iklan percuma pada Warung Wak Dol..nie boleh tak dapat diskaun bila saya makan disana nanti..hehe)...selalu waktu makan tengah hari di warung ini sangat ramai orang singgah makan dan ada kalanya kena tunggu tempat duduk kosong.
sebelum mkn ust che matt membaca doa makan...

Ok lah sebenarnya saya cuma nak berkongsikan sedikit gambar2 yang sempat saya ambil semasa acara makan2 potluck tadi..dan selain dari bos saya belanja Ikan Bakar Siakap berserta gulai lemak siput sedut ada juga tahu goreng sambal kicap, ikan kering, sambal belacan, ikan tenggiri masak asam pedas oleh kak ros yg sedap, ada telur dadar n telur masin n popadom che matt yg digoreng oleh isma n fiza dan nasinyer juga fiza masak nasi putih guna basmathi...selain dari tu ada juga bayam bening kak marie berserta ulaman pengaga dan saya hanya buat pencuci mulut agar2 cocktail instant..serta buat air anggur...oppsss ada satu lagi tertinggal limau sunkist pun ada...jom la kita layan gambar sahaja yer sebab dah selamat dlm perut kami2 semua nie..hehehehe...
jemput mkn...jgn segan2
Agar2 Cocktail Segera...betul2 segera saya buat hehehe... 

No comments:

Post a Comment