Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Sunday, June 17, 2012

Menu Hari Ahad...Chef Bedah yang masak...

Assalamualaikum...

Selamat petang ahad untuk teman2 dan pengunjung ZLC.........apakabar semuanya semoga sentiasa sehat dan bergembira di samping keluarga tersayang di hujung minggu.  Walaupun cuaca semenjak dua menjak nie semakin panas dan bahangnya adoyaiiiii xbleh nak kata rasa sehari mau 5 kali mandi macam nie pun masih lagi tak meredakan kepanasan.  Pastu tekak pun asik la terasa haus ajerkan..saya pun apa lagi asik la minum ais kosong...n ada kala mengelat jugak tambah oren sunquick...asik nak yang sedap ajer tekak nie.. patutnya kita semua kena lebih berhati2 dalam musim2 panas begini atau banyakkan minum air masak atau air mineral sahaja.  Tunggulah sahaja saat dan ketikanya segala penyakit sakit tekak la, batuk, selsema, demam n banyak lagi yang bakal menjengah di musim2 panas begini..

Dah bercerita tentang cuaca yang sangat panas hari ini saya cuma nak kongsikan menu makan tengah hari tadi yang dimasak sepenuhnya oleh chef Bedah adik saya...almaklum hari ini saya tak turun ke dapur hahaha pemalas betullllkan..sebenarnya pagi tadi saya ikut akak saya Hjh Tati gan suaminya serta akak saya  Milah dan Iqin ke rumah sepupu kami di larkin..menziarahi ibu saudara kami dari Pahang, iaitu Ibu Gayah yang ada di rumah kak Tik kerana pada Jumaat lalu Chu Meriam adik pada Ibu Gayah meninggal..terlanjur saudara mara yang tua ada ini lah kesempatan untuk kami berjumpa mereka. Selepas ziarah saudara tadi kami pergi pulak membeli belah.. grocery shopping la tu di Econsave Taman Daya...beli lah sayur2an dan apa2 yang patut...jadinya bila balik dah tengah hari makan tengah hari dah siap jadi apa lagi tinggal makan ajer lah..xpatut2kan..hehehe lain kali sahaja la yer kalau ada kesempatan saya pulak yang jadi chef..berangan sahaja la yg lebih saya ini...ok kita layan jer beberapa keping gambor yg sempat saya snap tadi ok resepinya xyah la yer..masakan oleh chef bedah bukan saya..

Ikan Goreng Bersambal...
Buncis Goreng sotong campur..
Ikan Pekasam...
Daging Salai masak lemak cili padi..

No comments:

Post a Comment