Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Thursday, November 3, 2011

Popcorn Terbaek vs Popcorn Hangus..

Salam senja untuk semua, sedang buat apa tu, berehat2 yer sambil menunggu waktu magrib..akak hari nie agak letih sedikit, ada lah sedikit kerja-kerja yang perlu akak bereskan di pejabat tadi, tapi alhamdulillah semuanya berjalan lancar..adatlah kan kekadang kita berasa letih lebih2 lagi bila usia semakin meningkat..lain la seperti anak2 muda yang sentiasa aktif dan cergas. Dalam meniti peralihan usia akak rasa sudah masanyer kita mengmbil supplement tambahan seperti vitamin-vitamin yang diperlukan untuk tubuh, bukan sahaja untuk menambah tenaga tetapi juga untuk kesihatan yang lebih stabil supaya kita tidak tua sebelum waktunya.

Macam akak ni sikit masa dulu amalkan juga mengambil Evening Primrose Oil dan Licithin E yang sememangnya bagus untuk kaum wanita, tapi semenjak dua menjak nie macam lupa pulak nak makan vitamin2, dan rasanya  tidak terlalu lewat untuk akak mengambil vitamin tambahan tu semula. Baru-baru ini juga akak ada membeli produk dari hasil Stevia iaitu Dr Sweet Life Tea yang merupakan minuman dari herba campuran daun stevia iaitu penganti gula.  Pada mulanyer rasa stevia akak tak berapa mengemarinya sebab x berapa sedap tapi bila memikirkan ia baik untuk kesihatan akak belajar untuk menyukainya..InsyaAllah mudah2an tentu akak dapat menyesuaikan diri dengan stevia.

Ok la asik bercerita pasal kesihatan pula akak nie.. tapi untuk peringatan diri akak sendiri agar sehat dalaman dan juga luaran..ohh sampai terlupa pula yer tentang tajuk di atas tu..mengenai Pop Corn sebenarnya menjadi kesukaan anak-anak buah akak lebih-lebih lagi mereka dah pandai membuatnyer sendiri..Iqin, Aishah, Adam, Yeyet, semuanya telah pandai buat popcorn n dah dua tiga hari ini asyik la kelentang kelentung di dapur membuat popcorn, akak ajer yang belum pas  mencubanya lagi sebab pada percubaan pertama akak buat terhangus..hahaha malunyer mak j nampaknyer anak2 buah  lagi teror dari makcik nyer nie. Untuk membuat popcorn nie akak perhatikan iqin  buat amat mudah..nnti la bila akak sendiri berjaya membuat popcorn baru akak masukkan resepinyer yer..skrg nie kita layan gambar ajer ok popcorn yang bersalut gula karamel yang sungguh enak..klau beli kat panggung wayang pun xsesedap yang iqin buat nie..

No comments:

Post a Comment