Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Tuesday, April 17, 2012

Yok Teh Dangdut di Pagi Hari..hehe

Assalamualaikum...

Salam pagi Selasa untuk semua...jom pagi ini kita buat senaman dengan irama poco2 atau dangdut kawan2 ewahhh seronok jugak bila dapat bersenam dengan irama rancak seperti ini kan...hehehe berangan ajer saya ini kejap lagi dah nak bersiap2 ke pejabat. Ok lah tak boleh nak lama2 depan lappy nie..hanya nak berkongsi minuman yang berlainan sedikit tapi senang nak membuatnya dan nama dia agak pelik saya tanya dekat pakcik warung berdekatan rumah saya tu...cewahhh menjadi pulak teh dangdut saya tu...dan yang dibawah ini saya buat semalam di opis..sajer nak kasi rasa pada dak technician kat sekolah tu saper lagi kalau bukan Che Mamat siparang tumpul...yok berdangdut kita

Teh Dangdut...

Bahan2:

(untuk buat satu mug besar atau 2 gelas kecil)
3 uncang teh - direndam sebentar dengan air panas mendidih 1/2 mug untuk jadi teh pekat
3 sudu makan susu pekat manis -  (yg nie ikut suka nak manis lg tambah susu) dibancuh dengan 1 mug air panas dan tarik hingga berbuih.

Cara:

1. Masukkan susu yang ditarik tadi hingga berbuih ke dalam gelas atau mug yang jernih..so nmpak lah layer
masuk susu 3/4 sahaja jangan sampai penuh sebab buih akan ke atas.
2. Kemudian curahkan teh pekat perlahan2 di atas susu yg ditarik berbuih tadi, kalau gunakan belakang sudu semasa mencurah teh pun boleh..
3. Sekarang dah siap teh dangdut utk dihidangkan..nampak cantik berlayer susu, teh, dan buih...dangdutkan dulu dengan goyang dombret gunakan camca (kacau dulu lah teh tu) dan boleh dinikmati...selamat mencuba..



No comments:

Post a Comment