Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Monday, April 9, 2012

Salad Campuran dgn Mayo n 1000 Island..


Salam semua...sekali lagi hari ini saya nak berkongsi resepi salad yang mudah, cepat di sediakan tapi sangat enak dan berkhasiat...nampaknya dua hari berturut saya membuat salad kalau semalam saya membuat Fresh Garden Salad dengan dressing yang menggunakan olive oil dan lemon hari ini agak berlainan kerana dalam  salad ini saya variasikan pula dengan kentang yang direbus dan sausage dan cuma menggunakan dressing biasa iaitu mayonis yang dicampur dengan thousand islam sos sahaja...jom kita semak resepi ringkas di bawah.

Salad Campuran  n Mayo/Thousan Island sos..

Bahan-Bahan:

1 kumtum butterhead salad - di cuci dan siat kan sedikit
2 biji kentang rebus - dipotong kiub
2-3 batang sosej - saya guna jumbo cheese 2 sahaja celur sekejap - dipotong
2 batang timung jepun - dipotong kiub
1 biji capsicum - dipotong kiub -tak kisah warna apa saya guna capsicum hijau
1 cawan tomato cerries
mayonis secukupnya - lebih kurang 4 sudu makan
thousang island secukupnya - 2-3 sudu makan

Cara:

1. Masukkan kesemua bahan ke dalan mangkuk yang besar campurkan dengan kedua2 jenis sos dan gaul sebati.
2. Masukkan sebentar dalam peti sejuk atau boleh terus dihidangkan.  Sedap dimakan begitu sahaja atau dimakan bersama hidangan lain seperti grill chicken atau apa2 la yang sesuai...



1 comment:

  1. Sedap yer..nk try la..tq utk resepi ni..jmput singgah di blog saya ye dirawanhartawan.blogsport.com

    ReplyDelete