Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Monday, April 30, 2012

Jalan-jalan sampai sakit kaki...hehe padan muka aku..

Assalamualaikum...


Salam hari Isnin untuk semua pengunjung Zalekha Luvs Cooking yang saya kasihi...nampaknya hari ini baru saya dapat bersiaran sebab semalam saya tak ada dirumah keluar berjalan2 dengan abg long saya dan akak ipar saya kak zam..so apa lagi ada peluang orang ajak berjalan saya pun ikut sahaja.  Mula2 kami ke Kota Tinggi sebab kak zam nak cari baju..tapi nampaknya saya pulak yang terlebih sebab dah sambar 3 pasang tudung terukir di bintang...cewahhhh pepandai jer saya bagi nama tudung tu yer sebenarnya saya sedang membuat koleksi tudung yang menggunakan kain tidak panas macam kain t-shirt then cap dia gunakan kain sutera thai yang sama warna di taburi pula dengan bunga2 yang dibentui dari batu2 kristas yang agak sederhana dan ada juga batu2 swarovki crystal...sorry eks tak reti nk mengejenya..jadi memang tak tahan ler mata memandang sebab selalunya kalau di tempat2 menjual tudung di JB nie harganya agak mahal sampai RM35-40 satu tapi kat kota tu dapat RM25 sahaja dan bila pandai tawar menawar dapatlah RM20 seronokkan.. Oleh kerana saya dah ada warna2 yang agak striking seperti jingga@oren terang, terquoise, gold saya cari pulak warna2 yang agak lembut hijau yang lembut, gray dan warna kegemaran saya pink yang kemerahan..cuma rugi pulak rasa semalam tak ambil yang purple dan merah..nanti bila pi lagi boleh lah cukupkan warna2 yang tak ada dalam koleksi saya itu...dan saya juga sempat membeli sehelai blouse..warna kelabu harganya pun memang lebih murah di sana..

Lepas berjalan2 di tempat perniagaan orang2 kampuchea yang menjual kain2 pasang, baju siap dan tudung2 beranika tu kami pun berhenti makan tengah hari di Restoran Nasi Pandang emmm apa lagi lauk minang lah yang kami makan ada tunjang masak lemak minang, nangka pun masak seakan lemak tp colour dia agak kecoklatan kenapa yer orang2 minang masak lebih kurang sama jer? kena tanya orang minang la nnti..pastu ada ikan bakar n udang bakar dengan kicap berbawang, sayur goreng tahu tempe berhati pedal, ada sambal berlado minang juga yang hijau dan merah...memang sedap masakan minang bagi orang2 yang suka makan nasi padang..

Balik dari kota tu kami singgah pula ke Tesco Desa Tebrau membeli belah barang2 keperluan..biasalah bila dah belanja semua barang hendak dibeli pantang nampak kata orang...dan lepas tu kami singgah pulak ke Best Mart  Pandan...sebab kak zam nak cari minyak masak cap buruh atau sri murni memang susahkan nak cari minyak masak sekarang ini yang ada pun minyak2 masak yang tidak dilabel n yang dalam pek2 plastik sahaja..payah betul..terpaksa pergi ke beberapa supermarket pun x jumpa.. dah penat berjalan kami pun balik singgah pulak ke Chamek Kopitiam di Bandar Baru Uda..saya order kopi C dan roti bakar dan popia sayuran yang sangat kenit2 digoreng agak gelap pulak tu.emmm mahal pulak tu 5ketul yang sangat kecil RM4 kalau buat sendiri pasti puas makan kan ..kat chamek tu macam2 ada cuma masih kenyang jadi cukuplah makan roti bakar cicah kopi... itu sahaja lah kisah perjalanan semalam yang menyebabkan kaki kiri saya nie berasa sakit n lenguh sikit jadinya hari ini ambil cuti sehari x bekerja...duduk dirumah sambil mengosok2 kaki dengan batu yang dibentuk seakan pumice stone/rock tapi panjang bentuknya..rasa lega jugaklah sebab dapat elokkan perjalanan darah..hehehe pandai jer saya kan...ok..out dulu ada kerja nanti bila senang2 nnti saya menulis lagi mungkin ada entry masakan yang tertunggak yer..sampai bertemu lg..tata..

No comments:

Post a Comment