Zalekha Luvs Cooking

Zalekha Luvs Cooking
masakan yang mudah lagi sempoi..

Saturday, April 7, 2012

Sarapan Pagi Paling Mudah..

Assalamualaikum....

Salam pagi Sabtu buat teman2 tersayang semua..apakabar hari ini semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sehat sejahtera disamping keluarga.  Rasa cepat benar masa berlalu kita dah bertemu semula dengan hari sabtu..dan seperti biasa la bila cuti hujung minggu terasa nak berjalan pulak..kalau window shopping best jugakan...tengoklah kalau jadi nanti saya nak ikut adik saya Nora dan akak saya Milah xtau lagi nak ke mana JPO ke atau Jusco ajer...saya memang tak pernah lagi ke Johor Premium Outlet atau JPO tu. 

Menurut kawan2 yang pernah ke sana barang2 kat sana tu memang mahal2 belaka maklum pusat beli belah ternama yang menjual barang2 branded sahaja..rasa kalau 8 dari 10 orang yang penah pergi ke situ kata tak payah pergi pun xper..mungkin ada benarnya.  Baik pergi ke shopping complex yang kita biasa pergi sahaja senang nak cari barang2 keperluan kita. Mungkin juga tempat seperti JPO tu disediakan untuk orang2 yang banyak duit sahaja atau memang dibuka khas untuk pengunjung2 luar terutama dari Singapura..tapi kat negeri mereka lagi banyak pusat beli belah yang berjenama..just name it and u got it kata orang..

Ok lah panjang pulak cerita pasal window shopping, kita berbalik pada cerita sarapan pagi saya yang sangat ringkas hari ini sebab adik saya bedah pun tak ada dengan anak2 ke Majlis Maulidur Rasul sekolah Tabika Kemas jadi saya pun buat sarapan yang mudah ajer..panaskan kari kepala ikan semalam..yang dah tinggal kuahnya ajer dan saya gorengkan roti putih saya potong segitiga celup dengan telur yang dikocok sedikit kemudian golekkan atas breadcrumb dan goreng dalam minyak yang sederhana sahaja apinya nanti cepat hangus lagi apinya besar, lepas tu toskan makan panas2 cicah kari ke sambal tumis ke sedap... Nugget tempura cheese pun ada juga serta air milo tu la sahaja sarapan bersama yeyed anak buah saya yang tak ikut pi maulud.  Jom kita layan gambar jer..xyah resepi la yer budak2 pun boleh buatkan...hehe



No comments:

Post a Comment